Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. Αρ. Πρωτ : 99898/14.09.2015 Καθορισμός δικαιολογητικών για την καταβολή της ενίσχυσης σε παραγωγούς σχετικά με τα προσωρινά έκτατα μέτρα στήριξης ορισμένων οπωροκηπευτικών, έτος 2015.

Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. Αρ. Πρωτ : 99898/14.09.2015
Καθορισμός δικαιολογητικών για την καταβολή της ενίσχυσης σε παραγωγούς σχετικά με τα προσωρινά έκτατα μέτρα στήριξης ορισμένων οπωροκηπευτικών, έτος 2015.

Πρωτότυπο έγγραφο

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΓΓΥΗΣΕΩΝ

(Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.)

Δομοκού 5, 104 45 Αθήνα , Τηλ : 210-8802774,8802382 , FAX : 210-8257520

ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & Γ.Δ.Σ

Δ/ΝΣΗ ΑΜΕΣΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΣ

ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Τ. ΑΣΗΜΑΚΗΣ

ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ

ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ ΕΓΓΡΑΦΟΥ: ΔΗΜΟΣΙΟ

Αθήνα 14-9-2015Αρ. Πρωτ : 99898

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

Προς : Ώπως Π.Δ

ΘΕΜΑ : Καθορισμός δικαιολογητικών γιατην καταβολή της ενίσχυσης σε παραγωγούς σχετικά με τα προσωρινά έκτατα μέτρα στήριξης ορισμένων οπωροκηπευτικών, έτος 2015.

Το ισχύον θεσμικό πλαίσιο έχει ως εξής:

– Καν(ΕΕ)1308/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου & Συμβουλίου, Καν.(ΕΕ)543/2011 & Καν(ΕΕ)1369/2015 και τις με αριθμ.

– 266355/2009(ΦΕΚ 594/Β΄2009),

– 286886/22.4.2009(ΦΕΚ 867/Β΄/2009),

– 3320/89565/13.8.2015(ΦΕΚ 1701/Β και

– 3330/89989/17-08-2015 (ΦΕΚ 1765/Β΄) Υπουργικές Αποφάσεις.

– Εγκυκλίους 3393/91637/24.8.2015 & 3436/92861/27.08.2015 του Υ.Π.Α.Π.Ε.

Α. Δωρεάν διανομή μέσω Ο.Π (Φρούτα – Λαχανικά)

1. Οι Ο.Π μετά την ολοκλήρωση του μέτρου σε επίπεδο χώρας (για κάθε προϊόν του παραρτήματος Ιβ του Καν(Ε.Ε)1031/2014) υποβάλουν αίτηση ενίσχυσης (υπόδειγμα 1) στην αρμόδια Δ.Α.Ο.Κ έδρα της Ο.Π.

Η αίτηση ( ανά προϊόν) πρέπει να συνοδεύεται από τα εξής δικαιολογητικά:

– τις συμβάσεις με τις αρχές της παραγράφου 2.2 του άρθρου 10 της με αριθμ.3320/89565/14.8.2015 Κ.ΥΑ στις οποίες διατέθηκαν τα προϊόντα για δωρεάν διανομή ( με αναφορά τον τρόπο, τόπο, χρονοδιάγραμμα διάθεσης, αριθμό ωφελουμένων κ.λ.π)

– Υπεύθυνη Δήλωση (Ν 1599/1986) από τον δικαιούχο φορέα στην οποία θα αναφέρεται ότι υλοποίησε την ανωτέρω δράση επ΄ ωφελεία των μελών του.

– τις κοινοποιήσεις της Ο.Π (άρθρο 78 του Καν.Ε.Ε 543/2011)

– τα δελτία αποστολής (ή ισοδυνάμου παραστατικού κατά την τρέχουσα εθνική νομοθεσία) με προορισμό τον τόπο διάθεσης των προϊόντων

Στην περίπτωση που υπάρξει αδιάθετη ποσότητα σύμφωνα με το άρθρο 10 της αριθμ. 3320/89565/14-8-2015:

1. θα πρέπει να υπάρχουν αντίστοιχες υπεύθυνες δηλώσεις των δικαιούχων φορέων της παραγράφου 2.4 του ίδιου άρθρου στις οποίες θα αναφέρεται ότι υλοποίησαν την ανωτέρω δράση επ’ ωφελεία των μελών τους.

2. Δελτία αποστολής ή άλλο νόμιμο παραστατικό στο οποίο να βεβαιώνεται η ποσότητα που μεταφέρθηκε από τον ένα δικαιούχο φορέα στους φορείς της παραγράφου 2.4 του άρθρου 10 της ανωτέρω ΚΥΑ.

– βεβαιώσεις ποιοτικού & ποσοτικού ελέγχου (υπόδειγμα 7 της ΥΑ 286886/22.4.2009) υπογεγραμμένες από τις ελεγκτικές αρχές σε ποσοστό 100% των συνολικών ποσοτήτων που τέθηκαν για δωρεάν διανομή

– αποδεικτικά παραλαβής & διάθεσης των προϊόντων (υπόδειγμα 6 της ΥΑ 286886/22.4.2009) υπογεγραμμένες από τον νόμιμο εκπρόσωπο της Ο.Π, τον δικαιούχο φορέα και από τις ελεγκτικές αρχές της ΔΑΟΚ (τόσο του τόπου αποστολής όσον και προορισμού) σε ποσοστό τουλάχιστον του 30% των συνολικών ποσοτήτων που τέθηκαν για δωρεάν διανομή

– τις συμβάσεις με τους μεμονωμένους μη μέλη παραγωγούς οι οποίοι διέθεσαν το προϊόν τους μέσω της Ο.Π ( άρθρο 6 παραγρ.2 σημείο 4.2.1 της με αριθμ. πρωτ. 3320/89565/14.8.2015 Κ.Υ.Α) και βεβαίωση ή Υπεύθυνη Δήλωση (Ν 1599/1986) στην οποία θα αναγράφεται ότι έχει προβεί στην εξακρίβωση και τηρεί στο αρχείο της όλα τα στοιχεία που αφορούν τις ποσότητες που παραδόθηκαν στα πλαίσια αυτών των συμβάσεων

– βεβαίωση τράπεζας για τον λογαριασμό του επιχειρησιακού ταμείου μέσω του οποίου θα πραγματοποιηθεί η πληρωμή

– Ασφαλιστική και Φορολογική ενημερότητα σε ισχύ

– καταστάσεις με τα αναλυτικά στοιχεία των παραγωγών κατά μέτρο και προϊόν (υπόδειγμα 2i) και με ηλεκτρονικό μέσο υποχρεωτικά σε μορφή – excel για να υπάρχει η δυνατότητα επεξεργασίας.

– Πλήρης στοιχεία για τον προσδιορισμό του κόστους διαλογής, συσκευασίας και μεταφοράς.( τιμολόγια, εξοφλημένα παραστατικά δαπανών, φορτωτικές, χιλιομετρικές αποστάσεις κλπ)

– Τα πρακτικά ελέγχου των αρμοδίων επιτροπών (άρθρο 8 της ΚΥΑ 3320/89565/13- 8-2015 – ΦΕΚ 1701/Β)

Στις περιπτώσεις διάθεσης μεταποιημένου προϊόντος (χυμοποίηση ή μαρμελάδα) από τους δικαιούχους της δωρεάν διανομής, επιπλέον των παραπάνω θα πρέπει να υπάρχει στον φάκελο με τα δικαιολογητικά πληρωμής και τα συμφωνητικά μεταξύ των δικαιούχων της δωρεάν διανομής με τις μεταποιητικές επιχειρήσεις οι οποίες ανέλαβαν την σχετική ενέργεια.

Στις περιπτώσεις αυτές θα πρέπει να υπάρχει αναφορά για τα αποτελέσματα των ελέγχων τόσο στα πρακτικά ελέγχου, όσο και στην κατάσταση σημείων ελέγχου (υπόδειγμα 3).

Οι ποσότητες ροδάκινων – νεκταρινιών θα πρέπει να μην υπερβαίνουν την αναλογία 8,5:1 νωπό προϊόν προς χυμό τελικό προϊόν και 5:1 νωπό προϊόν προς μαρμελάδα.

Οι ποσότητες του νωπού προϊόντος που αναφέρονται στις καταστάσεις 2i θα συμπεριλαμβάνουν συνολικά και τις τρεις περιπτώσεις (απευθείας διάθεση νωπό, χυμό και μαρμελάδα) προσαρμοσμένες αναλόγως.

Με ευθύνη των Ο.Π οι φορείς της παραγράφου 2.2 του άρθρου 10 της με αριθμό 3320/89565/14.8.2015 Κ.Υ.Α. θα πρέπει να αποστέλλουν απ΄ ευθείας στις ΔΑΟΚ- έδρα τους, ένα αντίγραφο των καταστάσεων με τους τελικούς παραλήπτες του μεταποιημένου προϊόντος ή σχετικές βεβαιώσεις από τους τελικούς δικαιούχους της δράσης (δηλαδή της παραγράφου 2.2 του άρθρου 10 της με αριθμό Δομοκού 5, 104 45 Αθήνα , Τηλ : 210-8802774,8802382 , FAX : 210-8257520 3320/89565/14.8.2015 Κ.Υ.Α. ) που να προκύπτει ότι πράγματι διατέθηκαν τα προϊόντα στους αποδέκτες της παραγράφου 2.3 ή 2.4 του άρθρου 10 της ιδίας Κ.Υ.Α.

Στις καταστάσεις θα πρέπει να γίνεται αναφορά τουλάχιστον στο ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ ή αριθμ. Ταυτότητας και ποσότητα προϊόντος. Τα παραπάνω παραστατικά αποτελούν στοιχεία μόνο για τους ελέγχους – πληρωμές και δεν είναι διαθέσιμα σε άλλους φορείς ή υπηρεσίες, εφόσον αποτελούν προσωπικά δεδομένα.

2. Διαδικασίες ελέγχου – λεπτομέρειες αποστολής στοιχείων για πληρωμή από ΔΑΟΚ προς ΟΠΕΚΕΠΕ για δικαιούχους μέσω Ο.Π – Δωρεάν διανομή

Μετά από τους ελέγχους των αιτήσεων που θα πραγματοποιήσουν οι υπηρεσίες των Δ.Α.Ο.Κ αποστέλλεται σχετικός φάκελος προς πληρωμή για κάθε Ο.Π και προϊόν ξεχωριστά ο οποίος θα περιλαμβάνει πέραν των στοιχείων της παραγράφου 1 και τα εξής:

– την αίτηση της Ο.Π

– πρακτικά ελέγχου των αρμόδιων επιτροπών ελέγχου όπως αυτές ορίζονται στην Κ.Υ.Α 266355/11.2.2009 (ΦΕΚ 64Β/09) και στο άρθρο 7, παρ.2 της Υ.Α 286886/22.04.09 (ΦΕΚ 867 Β/2009) με σαφή αναφορά στα αποτελέσματα των ελέγχων που αφορούν την υλοποίηση για κάθε ένα μέτρο ξεχωριστά (ποσοστό ελέγχων Ο.Π, μεμονωμένων παραγωγών μη μελών, ποσοτήτων, εκτάσεων, ελέγχων υπολοίπων περιφερειακών ενοτήτων-τόπου προορισμού των προιόντων κλπ)

– συμπληρωμένες και θεωρημένες τις καταστάσεις με τα αναλυτικά στοιχεία των παραγωγών (υπόδειγμα 2i ) και με ηλεκτρονικό μέσο υποχρεωτικά σε μορφή – excel για να υπάρχει η δυνατότητα επεξεργασίας.

– κατάσταση σημείων ελέγχου (υπόδειγμα 3).

Αποκλείονται της πληρωμής οι παραγωγοί που δεν έχουν υποβάλει Ε.Α.Ε 2015 και δεν έχουν δηλώσει τις καλλιέργειες που αντιστοιχούν στα μέτρα που υλοποίησαν.

Η πληρωμή πραγματοποιείται στην Ο.Π και κατόπιν με ευθύνη της πιστώνονται οι τραπεζικοί λογαριασμοί των παραγωγών.

Εφόσον έχουν συνυπολογιστεί και ποσότητες νωπού προϊόντος οι οποίες υπέστησαν μεταποίηση, στον φάκελο θα συμπεριλαμβάνονται και όλα τα αποδεικτικά στοιχεία ελέγχου που αναφέρονται σ΄αυτήν. ( συμφωνητικά, πρακτικά ελέγχου ΔΑΟΚ –έδρα μεταποιητικής μονάδος και τόπου προορισμού κλπ ).

Με την ολοκλήρωση των πληρωμών στις Ο.Π τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία πληρωμής στους παραγωγούς, αποστέλλονται στην Δ.Α.Ο.Κ και στον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. εντός δέκα εργασίμων ημερών. (καταστάσεις πληρωμών με τις εντολές πληρωμής προς την τράπεζα)

Β. Δωρεάν διανομή μεμονωμένων παραγωγών εκτός Ο.Π

Οι μεμονωμένοι παραγωγοί μη μέλη Ο.Π μετά την ολοκλήρωση του μέτρου υποβάλουν αίτηση ενίσχυσης (υπόδειγμα 1) στην αρμόδια Δ.Α.Ο.Κ – έδρα τους.

Οι υπηρεσίες της Δ.Α.Ο.Κ – έδρα των παραγωγών συντάσσουν καταστάσεις (υπόδειγμα 2i) και με ηλεκτρονικό μέσο υποχρεωτικά σε μορφή – excel για να υπάρχει η δυνατότητα επεξεργασίας και διαβιβάζουν τον σχετικό φάκελο στον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. για πληρωμή.

Ο φάκελος (ανά προϊόν) θα περιλαμβάνει επιπλέον τα εξής:

– την αίτηση της Δ.Α.Ο.Κ (υπόδειγμα 1.α)

– τις αιτήσεις των παραγωγών για πληρωμή (υπόδειγμα 1)

– τις αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος ένταξης στο μέτρο από τον παραγωγό προς την Δ.Α.Ο.Κ

– τις συμβάσεις με τις αρχές της παραγράφου 2.2 του άρθρου 10 της με αριθμ.3320/89565/14.8.2015 Κ.ΥΑ στις οποίες διατέθηκαν τα προϊόντα για δωρεάν διανομή ( με αναφορά τον τρόπο, τόπο, χρονοδιάγραμμα διάθεσης, αριθμό ωφελουμένων κ.λ.π)

– τα δελτία αποστολής (ή ισοδυνάμου παραστατικού κατά την τρέχουσα εθνική νομοθεσία )με προορισμό τον τόπο διάθεσης των προϊόντων

– βεβαιώσεις ποιοτικού & ποσοτικού ελέγχου (υπόδειγμα 7 της ΥΑ 286886/22.4.2009) υπογεγραμμένες από τις ελεγκτικές αρχές σε ποσοστό 100% των συνολικών ποσοτήτων που τέθηκαν για δωρεάν διανομή

– αποδεικτικά παραλαβής & διάθεσης των προϊόντων (υπόδειγμα 6 της ΥΑ 286886/22.4.2009) υπογεγραμμένες από τον παραγωγό, τον δικαιούχο φορέα και από τις ελεγκτικές αρχές (σε ποσοστό 100% των συνολικών ποσοτήτων που τέθηκαν για δωρεάν διανομή)

– πρακτικά ελέγχου των αρμόδιων επιτροπών ελέγχου όπως αυτές ορίζονται στην Κ.Υ.Α 266355/11.2.2009(ΦΕΚ 64Β/09) και στο άρθρο 7,παρ.2 της Υ.Α 286886/22.04.09 (ΦΕΚ 867 Β/2009 καθώς και στο σημείο 6.5 της με αριθμ. 3715/110509/5.9.2014 εγκυκλίου του Υ.Α.Α.Τ) με σαφή αναφορά στα αποτελέσματα των ελέγχων που αφορούν την υλοποίηση για κάθε ένα μέτρο ξεχωριστά (ποσότητες, εκτάσεις κ.λ.π).

– κατάσταση σημείων ελέγχου (υπόδειγμα 3).

– Πλήρης στοιχεία για τον προσδιορισμό του κόστους διαλογής, συσκευασίας και μεταφοράς. (τιμολόγια, εξοφλημένα παραστατικά δαπανών , φορτωτικές, χιλιομετρικές αποστάσεις κλπ)

– Τα πρακτικά ελέγχου των αρμοδίων επιτροπών (άρθρο 8 της ΚΥΑ 3320/89565/13- 8-2015 – ΦΕΚ 1701/Β)

Καμία πληρωμή δεν πραγματοποιείται εφόσον ο παραγωγός δεν έχει υποβάλει Ε.Α.Ε 2015 και δεν έχει δηλώσει τις καλλιέργειες που αντιστοιχούν στα μέτρα που υλοποίησε.

Εφόσον έχουν συνυπολογιστεί και ποσότητες νωπού προϊόντος οι οποίες υπέστησαν μεταποίηση, στον φάκελο θα συμπεριλαμβάνονται και όλα τα αποδεικτικά στοιχεία ελέγχου που αναφέρονται σ΄αυτήν. ( συμφωνητικά, πρακτικά ελέγχου ΔΑΟΚ –έδρα μεταποιητικής μονάδος και τόπου προορισμού κλπ ).

Οι πληρωμές πραγματοποιούνται από τον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. στους τραπεζικούς λογαριασμούς των παραγωγών (με βάση την Ε.Α.Ε 2015).

Γενικά:

Οι υπηρεσίες των Περιφερειακών ενοτήτων οφείλουν να τηρούν στο αρχείο τους όλα τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία που αφορούν κυρίως τους ελέγχους τόσο για την απ ευθείας διάθεση του νωπού προϊόντος , όσο και του μεταποιημένου.

Εφιστούμε την προσοχή ότι όλες οι δαπάνες της παρούσας αποτελούν μέρος του επιχειρησιακού ταμείου των Ο.Π. και τα παραστατικά δαπανών θα πρέπει να είναι θεωρημένα από τις επιτροπές ελέγχου των ΔΑΟΚ και να υπάρχει η σήμανση της χρηματοδότησης από τον σχετικό κανονισμό, ώστε να θεωρούνται επιλέξιμα προς ενίσχυση.

Καταληκτική ημερομηνία πληρωμής για τα έκτακτα μέτρα είναι η 30/6/2016.

Δομοκού 5, 104 45 Αθήνα , Τηλ : 210-8802774,8802382 , FAX : 210-8257520 Ωστόσο και για κάθε προϊόν, ο ακριβής ορισμός της χρονικής περιόδου υποβολής των αιτημάτων πληρωμής από τις Ο.Π ή των μεμονωμένων παραγωγών προς τις ΔΑΟΚ, καθώς και προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ, θα καθορισθεί αργότερα και θα σας ενημερώσουμε σχετικά επί τούτου.

Καλούνται όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς στο πνεύμα της καλής συνεργασίας να σπεύσουν το συντομότερο δυνατόν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της παρούσας εγκυκλίου.

Συνημμένα (.pdf)

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΩΥΣΙΔΗΣ

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Comments

comments

Ο ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ